• Dlaczego wizualizacje mebli są coraz popularniejsze?

    Wizualizacje mebli są elementem strategii marketingowej przemysłu meblarskiego. To najbardziej efektywny sposób prezentacji oferty producentów mebli, który powoduje realny wzrost sprzedaży.

    Nowoczesne technologie przyczyniły się do zwiększenia jakości  opracowanej w formie wizualizacji oferty producentów tego typu produktów.

    Co to jest wizualizacja produktów przemysłu meblarskiego?

    wizualizacja

    Wizualizacja mebli polega na stworzeniu realistycznego projektu, który niczym nie różni się od istniejącego w rzeczywistości produktu. Jest wiernym odtworzeniem jego wielkości, kształtu, koloru, faktury materiału, z jakiego został wykonany, a także charakterystycznych elementów. Jej hiperrealizm pozwala na pokazanie łączeń, szwów, elastyczności obicia, solidności wykonania, bez względu na to, czy są to meble miękkie, drewniane, czy metalowe. Celem wizualizacji jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i podniesienie wielkości sprzedaży oraz przedstawienie produktu w jakimś wnętrzu w otoczeniu innych przedmiotów, przy określonym oświetleniu i w odpowiedniej aranżacji. Dzięki niej klientowi łatwiej wyobrazić sobie wygląd mebla we wnętrzu i podjąć decyzję o jego kupnie.

    Poza tym jest ona niezwykle korzystna dla tych klientów, którzy złożyli indywidualne zamówienie na meble. To pozwoli im zobaczyć każdy szczegół i element wykończeniowy oraz ocenić trafność doboru dodatków w postaci na przykład gałek lub innych detali. Niezwykle przydatna jest także przy aranżacji pomieszczenia, ponieważ łatwiej dzięki niej dobrać do konkretnego mebla, dekoracje i inne dodatki, na przykład poduszki do sofy, bądź narożnika, czy zasłony dopasowane kolorystycznie do materiału obiciowego, z którego mebel został wykonany.

    Dobra, sugestywna wizualizacja buduje prestiż i bogactwo firmy, dlatego jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym wykorzystywanym coraz częściej przez producentów mebli. Dzięki hiperrealizmowi takiego projektu nie można jej odróżnić od zdjęcia produktu. Pozwala również wyeliminować element zaskoczenia, że mebel niekorzystnie prezentuje się w określonym wnętrzu.

    Kto korzysta z wizualizacji mebli?

    Wizualizacje mebli wykorzystują handlowcy. Jest ona niezwykle wygodą formą prezentacji produktu, szczególnie w internecie. Klienci coraz częściej zaopatrują się w meble w sieci, dlatego realistyczna wizualizacja pozwala im dokładnie przyjrzeć się produktowi, dostrzec najdrobniejsze detale i ocenić, czy odpowiada on ich potrzebom. Deweloperzy często wykorzystują w prezentacji zestawy mebli z konkretnych serii. Dzięki spójnej kompozycji klient może zdecydować się na kupno nie tylko pojedynczego mebla, ale całego zestawu. Poza tym wizualizacje są niezwykle korzystne dla przedsiębiorców, prowadzących własne sklepy, którzy dzięki nim prezentują własny towar.

    wizualizacja wnętrz

    Tworzone przez grafików komputerowych projekty zwalniają producentów z konieczności organizowania sesji zdjęciowych nowych kolekcji. Przewożenie ciężkich i masywnych mebli w celu wykonania zdjęć jest niezwykle kłopotliwe i pochłania spore środki finansowe. Zdecydowanie korzystniejsze finansowo jest zlecenie projektantowi wykonania wizualizacji 3D i coraz więcej przedsiębiorców branży meblarskiej decyduje się na tę formę promocji. Poza tym dzięki niej mogą tworzyć katalogi swoich produktów i promować własną markę.

    Kolejnymi osobami korzystającymi z wizualizacji są sami klienci, którzy dzięki niej mają możliwość zobaczenia niezwykle realistycznego obrazu mebla ze wszystkimi detalami, często w konkretnej aranżacji i podjąć decyzję o zakupie produktu, a może całego zestawu. Łatwiej im dobrać do niego dodatki w postaci na przykład zasłon, poduszek i innych elementów, tak by tworzyły spójną stylistycznie całość.

    Wizualizacja 3D jest wykorzystywana również przez architektów wnętrz, a także w sytuacji wykonywania mebli na zamówienie, co pozwala precyzyjnie zrealizować ustalenia poczynione z klientem w kwestii wyglądu i materiałów, z których powstanie mebel lub ich zestaw.

    Korzyści z wizualizacji mebli

    Wizualizacja mebli 3D jest zdecydowanie korzystniejszą formą prezentacji produktu niż na przykład zdjęcia. Klient może zobaczyć mebel w technologii 3D z wszystkich stron, w realnej wielkości, szerokości i długości. Kolor obiektu wiernie odtwarza barwę i strukturę materiału obiciowego. Mebel wygląda tak samo, jak w rzeczywistości.

    Dzięki temu klient łatwiej podejmie decyzję o zakupie produktu. Stanowi ona doskonałą reklamę, która przynosi korzyści nie tylko handlowcom, ale także producentom. Zainwestowanie środków finansowych w profesjonalną wizualizację mebli 3D gwarantuje same korzyści przedsiębiorcom w postaci zwiększonej sprzedaży i prestiżu firmy, budującej w ten sposób dobrą markę swoich produktów.